Viešajame transporte paliekami patys įvairiausi daiktai, kurių keleiviai neretai pasigenda jau išlipę iš autobuso ar troleibuso, o kartais ir gerokai vėliau. 2017 m. birželio mėnesį startavęs didžiausios Lietuvoje viešojo transporto įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) elektroninis radinių registras ir keleivių aptarnavimo ir kokybės skyriaus komanda padeda efektyviai spręsti šį klausimą – per metus užregistruota 1200 radinių, iš kurių net pusę pavyko sugrąžinti savininkams.
„Paliktų daiktų viešajame transporte randama bene kasdien. Norėdami keleiviams padėti juos atgauti praėjusiais metais sustiprinome visą radinių registracijos, paieškos ir grąžinimo sistemą. Džiaugiamės, jog ji pasiteisino ir vis daugiau keleivių susigrąžina jiems priklausančius daiktus. Mūsų įmonės Keleivių aptarnavimo ir kokybės skyriaus darbuotojai nuolat bendrauja su pačiais keleiviais, operatyviai reaguoja į gautas užklausas, o taip pat užtikrina, kad būtų padėkota sąžiningiems daiktus viešajame transporte radusiems vairuotojams“, – sako UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Rimantas Markauskas.
Pamestas daiktas viešojo transporto priemonėje būna tik tol, kol ši sugrįžta į parką. Galutinėje maršruto stotelėje autobuso ar troleibuso vairuotojas visada apžiūri transporto priemonę ir aptiktą radinį perduoda VVT dispečerinei, kurios darbuotojai kaip įmanoma operatyviau daiktus registruoja rastų-pamestų daiktų registre.
VVT Keleivių aptarnavimo ir kokybės skyriaus vadovė Lina Juknevičienė pasakoja, jog viešajame transporte randama labai įvairių daiktų, daugiausiai – piniginių bei raktų. Moksleiviai palieka sportinę aprangą, pažymėjimus, taip pat tenka rasti ir asmens dokumentų, kurių paieškoms pasitelkiami įvairūs metodai: kontaktuojama su bankais, sporto klubais, bibliotekomis, mokyklomis, universitetais ir kitomis vietomis, pasitelkiami socialiniai tinklai. Pasitaiko ir tokių daiktų, ant kurių nebūna jokių asmens identifikacijos ženklų – pavyzdžiui, raktai. Radiniai, kurių savininkas taip ir neatsiranda, sunaikinami praėjus pusmečiui.
„Su radinių savininkais stengiamės susisiekti per artimiausią parą. Yra daugybė būdų, kaip galima ieškoti dingusių daiktų – kiekvienu atveju pasitelkiame tuos, kurie būtų efektyviausi. Svarbiausia turėti veikiančią registracijos bei radinių paieškos sistemą, kurią mūsų įmonė sėkmingai naudoja ir toliau tobulina. Kartais patys keleiviai tiesiogiai susisiekia su mūsų Keleivių aptarnavimo ir kokybės skyriumi bei informuoja, jog ką tik autobuse paliko daiktą. Tuomet skambiname vairuotojui ir prašome, kad šis kaip įmanoma greičiau apžiūrėtų transporto priemonę. Kartais kreipiasi ir daiktus radę keleiviai – tuomet radinių šeimininkui daiktus bendradarbiaudami su juos radusiu asmeniu perduodame mes arba pagelbėja patys keleiviai“, – sako L. Juknevičienė.
Pildant elektroninę formą ar informuojant VVT atstovus apie pamestus daiktus, keleivių prašoma nurodyti autobuso arba troleibuso maršruto (arba garažinį) numerį ir bent apytikslį laiką bei kryptį, kuria keleivis važiavo. Taip pat svarbu kuo tiksliau apibūdinti, koks daiktas pamestas, nurodant bent keletą jo ypatybių. Suradus paliktus daiktus stengiamasi kuo operatyviau susisiekti su jų savininkais. Jeigu įmonės atstovai nesusisiekia per 2 darbo dienas, tai reiškia, jog palikti daiktai, deja, nerasti.
Visgi svarbiausias patarimas keleiviams, kaip neprarasti daiktų viešajame transporte – neskubėti ir prieš ruošiantis išlipti dar kartą atidžiai pasitikrinti, ar viską pasiėmėte.