Pastarieji metai UAB „Vilniaus viešasis transportas“ itin reikšmingi – sostinėje vyksta rekordinis viešojo transporto atnaujinimas. Šį pavasarį į Vilnių atkeliavo 30 naujų dviašių „Solaris Urbino“ autobusų, o iki metų pabaigos viešojo transporto parkas pasipildys dar 70 dviašių, 50 triašių autobusų ir 41 nauju moderniu „Solaris“ troleibusu. Įmonės generalinis direktorius Rimantas Markauskas tikina, jog autobusų bei troleibusų parko atnaujinimas tęsis ir ateityje, kad keleiviai pajaustų kitokią viešojo transporto kokybę ir vis dažniau savo kelionėms mieste rinktųsi sostinės autobusus bei troleibusus.
Bendrovės veikla 2017 m. buvo sėkminga – pelnas sudarė 2,6 mln. Eur. Pagrindinė finansinės būklės gerėjimo priežastis – žymiai sumažėjusi savivaldybės skola įmonei. Vilniaus miesto savivaldybė 2017 m. grąžino įmonei iki 2015 m. susikaupusias skolas, o tai sudarė galimybes įvykdyti 150 naujų autobusų pirkimą.
„Pastarieji metai mums itin svarbūs, nes įgyvendiname didžiausią įmonės istorijoje viešojo transporto parko atnaujinimą. Tai nebus vienkartinė naujų autobusų ir troleibusų injekcija į parką kurio atnaujinimo ir patys labai laukėme – iki metų pabaigos atnaujinę maždaug 50 proc. viešojo transporto priemonių neketiname sustoti“, – sako įmonės generalinis direktorius Rimantas Markauskas.
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ 2017 m. vežė keleivius 75 miesto maršrutais, 6 greitaisiais, 5 naktinių autobusų maršrutais ir 18 troleibusų maršrutų. Autobusų maršrutų vienpusis ilgis sudarė 810 km, o troleibusų – 206,3 km.
Ypatingą dėmesį bendrovė skiria ir keleivių aptarnavimo kokybės gerinimo procesams.
„Nuo 2017 m. pavasario 24 val. per parą ir septynias dienas per savaitę keleiviams į klausimus atsakome ir visokeriopą pagalbą teikiame trumpuoju numeriu 1848. Taip pat pernai startavo elektroninis radinių registras, kuris tapo efektyviu įrankiu mūsų keleivių aptarnavimo ir kokybės skyriaus komandai – per metus užregistruota 1200 radinių, iš kurių net pusę pavyko sugrąžinti savininkams. Taip pat skatiname nuolatinį viešojo transporto vairuotojų tobulėjimą, organizuojame jiems mokymus ir stengiamės užtikrinti kuo palankesnes jų darbo sąlygas, taip didindami motyvaciją kurti profesionalaus bendravimo su klientais kultūrą ir draugišką viešojo transporto atmosferą“, – teigia R. Markauskas.
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius priduria, jog įgyvendinti ir tam tikri įmonės struktūriniai pakeitimai. 2017 m. buvo įsteigta Eismo valdymo dispečerinė, o tai leido efektyviau koordinuoti darbą ir optimaliai panaudoti žmogiškuosius išteklius. Atlikus autobusų variklių remonto apimčių 2014–2016 m. analizę ir siekiant gerinti transporto priemonių techninės priežiūros kokybę, buvo modernizuotas vidaus degimo variklių remonto procesas: rekonstruotas cechas, įdiegta šiuolaikiška variklių taisymo įranga. Taip pat buvo inicijuotas degalų apskaitos prietaisų, fiksuojančių tikslų degalų sunaudojimą, sumontavimas autobusuose. Tai leidžia efektyviau nustatyti visų autobusų degalų sąnaudas bei jų pereikvojimo priežastis.
2017 m. gerėjo ir įmonės veiklos efektyvinimo rodikliai. 286,4 tūkst. Eur sumažėjo bendrovės atsarginių dalių bei eksploatacinės sąnaudos, o pasirinkus naują elektros tiekėją per 12 mėnesių išlaidos elektrai sumažėjo 0,5 mln. Eur. Sutaupytos lėšos buvo panaudotos kontaktinio tinklo ir jo atramų atnaujinimui bei troleibusų remontui ir jų atsarginėms dalims įsigyti.
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ yra atvira įvairioms socialinėms ir visuomeninėms akcijoms. 2017 m. sėkmingai įgyvendintas projektas „Tapybos maršrutizatorius“, kurio metu naujosios kartos tapytojų darbai papuošė sostinės troleibusus, susilaukė ir užsienio žiniasklaidos dėmesio.
Kaip parodė 2018 m. Vilniaus miesto savivaldybės atlikta Vilniaus miesto gyventojų apklausa, didžioji dalis gyventojų viešojo transporto atsinaujinimą vertina ypač palankiai, o svarbiausia – jį akivaizdžiai pastebi. Šiuo metu bendrovė laukia dar 120 naujų autobusų ir 41 troleibuso, kuriuos etapais pristato Solaris Bus&Coach S.A gamykla. Į Vilniaus gatves išriedėjus naujiems autobusams, senieji, kurių amžiaus vidurkis siekia 22 ir daugiau metų, nebebus eksploatuojami.
Primename, kad UAB „Vilniaus viešasis transportas“ yra didžiausia Lietuvoje viešojo transporto įmonė, eksploatuojanti 377 autobusus bei 250 troleibusų ir vežanti vilniečius bei sostinės svečius dauguma miesto maršrutų.