Bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) šiandien pasirašė 91 troleibuso finansavimo sutartį su Europos rekonstrukcijos ir plėtros banku (ERPB). ERPB suteiks bendrovei iki 38,23 mln. eurų dydžio paskolą, kurią sudarys iki 30,58 mln. eurų dalis iš ERPB nuosavų lėšų ir partnerių lėšos iki 7,65 mln. eurų, kurias suteiks Taivano tarptautinis bendradarbiavimo ir plėtros fondas. Vykusios spaudos konferencijos metu rėmimo sutartimi tai patvirtino ir Vilniaus miesto savivaldybės administracija.
VVT praėjusiais metais paskelbė viešąjį konkursą 91 autonominės ridos troleibusui įsigyti ir pradėjo pirmąjį troleibusų atnaujinimo etapą. Po sutarčių pasirašymo tarp ERPB, Vilniaus miesto savivaldybės ir VVT bei pirkimo laimėtojo nustatymo, pirmieji troleibusai Vilnių pasieks 2024 metų vasarą. Planuojama, kad pristatymas vyks partijomis po 20, 35 ir 36 troleibusus, o visos transporto priemonės bus pristatytos 2025 metų pirmąjį ketvirtį. Kol kas pirkimo laimėtojas dar nėra paskelbtas, bet turėtų būti žinomas jau šiomis dienomis.
Bendrovei tai vienas iš svarbiausių šiuo metu įgyvendinamų projektų. Šis projektas padės VVT ne tik patenkinti miesto keliamus lūkesčius dėl geresnio ir dažnesnio susisiekimo mieste, bet ir prisidės prie Vilniaus miesto darnaus judumo tikslų – pereiti prie elektrinio ir (ar) be vidaus degimo variklių varomo viešojo transporto ateityje. Tai reikšmingai pagerins miesto oro kokybę, sumažins šiltnamio efektą sukeliančių dujų (CO2) išmetimą iki 2240 tonų kasmet.
Atsinaujinęs troleibusų parkas suteiks keleiviams kokybiškas ir jų poreikius atitinkančias keliones, ypatingai žmonėms turintiems individualių poreikių. Planuojama, kad su naujais troleibusais metinė rida didės dvigubai daugiau nei senomis transporto priemonėmis, apie 10 proc. gerės troleibusų paruoštumo koeficientas. Šis projektas užtikrins bendrovės teikiamų paslaugų ir klientų aptarnavimo aukštesnį kokybės lygį, mažesnę taršą ir efektyvesnį darbą.
Šiuo metu VVT transporto parką sudaro 649 transporto priemonės, iš jų 397 autobusai ir 252 troleibusai. Paskutinį kartą 2018 metais VVT įsigijo 41 troleibusą „Solaris“. Bendrovė vis dar eksploatuoja 160 „Škoda 14TR” markės troleibusų, kurių amžiaus vidurkis – 31 metai. Bendras visų troleibusų amžiaus vidurkis siekia apie 23 metus. Po troleibusų parko atnaujinimo troleibusų vidutinis amžius sieks apie 2 metus.
Nuotr. Saulius Žiūra